2011/04/15

當頭棒喝的一本書

一本書的價值,我認為,在於它的重讀指數有多高。

有些書,讀過了就好;有些人,愛過了就夠。

可有某些書,你一讀,再讀,每次都有不同甚或更深體會。

我誠意推介其中一本給在愛情路上的妳們,不管妳在幸福中、迷失中或可能迷失中。幾年前我買了幾本送人,連書店店主也問我是否真的值得一看。

HE'S JUST NOT THAT INTO YOU
(中文譯:他其實沒那麼喜歡妳) (不是電影版)

這本女性枕邊讀物,一本旁身,情場通行。

妳以為妳成熟了,可那些老掉牙的智慧在思緒混亂中忘得一乾二淨,它正好給妳一記當頭棒喝。朋友的故事,朋友的朋友的故事,我妳她,如有雷同實屬巧合。但怎麼萬變不離其宗?


If he's just not that into you, so let it be. Why care? He has become a stranger to you ever since. Remember, you are gorgeous, and you deserve a better person who really loves you. Cheers to you and myself.

3 則留言:

  1. Hey...I'm the lucky one who got a copy from you. Remember?

    Thanks and I still keep reading it at "critical times" :p

    Alvina

    回覆刪除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...